De reis en eerste indruk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu De reis en eerste indruk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu

De reis en eerste indruk

Door: rosalitjens

Blijf op de hoogte en volg Rosa

08 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar stond ik dan op Dusseldorf International airport. Met een knoop ter grootte van een voetbal in mijn maag moest ik afscheid nemen van me moeder, vader en Bassie. Dat was best even slikken maar eenmaal afscheid genomen vond ik mezelf eigenlijk ook wel weer heel cool want ach ja, ik ga wel deze reis maken. Toen kwam er een vliegreis van 1x keer overstappen op Dubai en zo ongeveer 20 uur reistijd, jippie! Het vliegen ging best aardig, ik kon alle gates vinden, geen vertragingen en geen dikkies of stinkende mensen naast me. Na 6 vliegtuigmaaltijden achter de kiezen gingen we landen in een super zonnig Kaapstad. Ik werd daar opgewacht door een aardige taxichauffeur die me naar me gastgezin bracht. Hij gaf direct al een kleine rondleiding, zo heb ik mijn eerste townships gezien, de haven, het uitgaancentrum van Kaapstad (hopelijk mag ik daar nog meer uurtjes spenderen) en natuurlijk de tafelberg.
Mijn gastgezin woont in een heel schattig klein huisje in de Bo Kaap, dit is een kleurrijke moslimwijk vlakbij het centrum van Kaapstad. Mijn gastgezin bestaat uit Gamida, de moeder, ze heeft wel wat weg van de vrolijke big momma negerin waarbij ik hoopte te komen, haar man en haar dochter van 18. Ze zijn heel lief, aardig en hebben ontzettend veel eten wat 24/7 voor je klaar staat. Gamida wist me dan ook te vertellen dat iedereen hier minstens 5 kilo dikker weg gaat dan dat ze aankwamen, mooi vooruitzicht niet waar? Ik zit hier samen met een Japans meisje van 22 genaamd Manni. Ze is aardig maar altijd bij haar vriendje uit Korea. Maandag had ik mijn eerste schooldag. Ik heb veel leuke mensen ontmoet waaronder een meisje uit Noorwegen, die hier ook tot eind januari blijft, we hebben al bedacht dat we samen een ‘lonely christmas’ kunnen vieren! Verder zijn er veel mensen uit Frankrijk en Duitsland, die blijven soms eigenwijs hun eigen taaltje spreken, maar dat komt vast goed. We kregen maandagochtend een introductie en we hadden ’s middags onze eerste les, iedereen op zijn eigen niveau. Ik ben ingedeeld in C1.1, je hebt de levels A,B en C en C is daarvan de hoogste. C2.2 is het allerhoogste niveau, ik hoop dat dus binnenkort te bereiken (moet lukken toch met mijn skillsss). Hoewel de eerste les niet veel goeds beloofde haha want we kregen een nieuwe leraar die ook geen idee had wat die moest doen, dus we hebben wat gepraat.
Vandaag heb ik wel mijn eerste echt lessen gehad, het was opzich wel leuk. We hebben ook veel lessen op de computer en ik krijg zelfs lessen op een ipad, jaja echt een moderne school dit. Ik heb trouwens wel een mooi vooruitzicht, morgen een welcome party in één of andere club, donderdag ga ik yoga doen, vrijdag ga ik naar een feest op een piratenboot tijdens de zonsondergang en zondag ga ik surfen. Leuk feitje over het surfen, bij het strand waar we heen gaan is aantal weken geleden een jongen aangevallen door een haai. Hij is alle twee zijn benen kwijt dus hopen dat mij niet hetzelfde staat te wachten (pap en mam ik beloof dat ik zondagavond een smsje stuur).

Veel liefs uit Zuid Afrika!

  • 08 November 2011 - 10:38

    Cathlijn:

    Vet leuk Rosa! Geniet er van heel veel plezier en doe voorzichtig met surfen, zonder benen is er lastig leven kan ik me zo voorstellen! xxx

  • 08 November 2011 - 10:48

    Annelot:

    Whaaa jaloers Rosa! Super leuk verslag en ook nog eens mega lekker weer zo te zien!! Toch fijn dat we weten dat je niet dood zal gaan van de honger en dat op dit moment het enige potentiele levengevaar de haai is... Have fun en heul erg genieten! xxxx

  • 08 November 2011 - 11:01

    Marijke:

    He die Rosa,

    Wat heerlijk om een bericht van je te krijgen en wat ben ik jaloers dat je heerlijk in het verre Afrika bent met zonnetje en een uitstekend hotel Mama. Dus geen zorgen over de dag van morgen. Doe goed je best in de les, eet niet teveel maispap 's ochtends want we willen wel weer een slanke Rosa terug in maart. Veel plezier en tot snel maar weer.
    X Marijke

  • 08 November 2011 - 12:40

    Floor D:

    ooo rooosieee!! Wat leuk allemaal! Zo gek dat je daar nu zit men! Ik geniet met je meeee have fun! Ik zit nu weer eens op weg naar the indian ambassade om m'n paspoort en visum te halennn! 3e keer, alweer! Snel skypen! Lots of love! Xjes, uit het nu nog mooie zonnige nederlands! En straksss, cooosta ricaaa yeah! Xxxx

  • 08 November 2011 - 16:10

    Tesse:

    aaaaa superleuk verhaaltje rosa!

    Klinkt alsof je het leuk hebt! Laat me weten of uitgaan daar netzo mooi is als in cherso!

    En of je maandag zonder benen naar de les toe moet kruipen...

  • 09 November 2011 - 20:09

    Lieke:

    Ha die Rosa, wereldreiziger...kei tof wat je allemaal doet hoor. Ik ben behoorlijk jaloers en trots op je. Geweldig om zo iets te ondernemen. Leer, geniet en be happy meid. Vandaag was je het gesprek aan tafel hier in het Limburgse land. Je lang harige neven zouden zo met je willen ruilen. Wie weet komt er nog eens een langs gelift in de tijd dat je daar zit. Heel leuk hoe je alles omschrijft. Ik zie alles zo voor me. We zullen je zeker volgen. Veel lfs. van Lieke, Peter en je neven met aanhang.

  • 14 November 2011 - 09:46

    Janneke Van Zanten:

    Hallo Rosa.
    Je 1e reisverslag is erg leuk om te lezen.
    Opeens komen er dingen op je pad die je zelf ineens moet oplossen. Maar je kunt het zo te zien.
    Je zit in ieder geval op deze manier gelijk in die andere wereld. Wat een avontuur zeg.
    Gisteren hebben we Marieke weggezwaaid op Schiphol. Ik moet je zeggen ik vind dat niet het leukste moment.
    Dan ben je blij dat je s,avonds een smsje krijgt dat ze veilig en wel in het hotel in Nairobi zit.
    Vanuit daar begint haar avontuur.
    Lieve Rosa ik wens je heel veel plezier toe, dat je maar mag genieten van alle dingen die je gaat doen.
    groetjes van mij.

  • 19 November 2011 - 17:36

    Brigitte:

    H Rosa, leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Schrijf maar veel! Jammer dat Paul en jij elkaar niet hebben ontmoet in Dubai, scheelde maar weinig!!
    Ik hoop dat je een geweldige en leerzame tijd hebt en kijk uit naar je volgende avonturen!
    Maak er wat moois van!!!

  • 08 Januari 2015 - 14:34

    Kip:

    Haaa Rosa!

    Ik ben blij dat je alles heelhuids hebt overleefd! Vraag me af of je je zonder benen had kunnen redden op 't Grachie! Verder super stoer dat je dit gedaan hebt hoor en leuk om het nog eens terug te kunnen lezen. Ga je in Rome ook zo'n blog bijhouden?

    Doei!

    Groetjes, Nikkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosa

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10716

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 Maart 2012

Rosa naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: