The real african feeling - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu The real african feeling - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu

The real african feeling

Door: rosalitjens

Blijf op de hoogte en volg Rosa

17 Januari 2012 | Namibië, Windhoek

Goodevening sunshines!

Het is 11 uur ’s avonds en ik zit compleet uitgeput, totaal verbrand en veel te lui om een reisverslag te schrijven op me bed. Tijd om te gaan slapen zou je zeggen maar dat reisverslag moet er toch weer een keer komen hoorde ik van verschillende bronnen, dus Marijke Hermans deze is voor jou!

Ik eindigde mijn laatste reisverslag met de aankondiging van Namibië, zoals sommigen misschien wel al hebben gezien op mijn facebookfoto’s of van verhalen van mij was Namibië echt geweldig. Echt een ervaring die ik nooit van me leven zal vergeten! We vertrokken 16 december met de ‘truck’ (bus in een vrachtwagenvorm) vanuit Cape Town naar Namibië. We waren met 23 studenten van EF, onze activiteiten coördinator van EF, de truckdriver genaamd Mad en onze kokkin genaamd Tumba. Elke dag bevonden we ons gemiddeld 4/5 uur in de truck en we reisden van campsite naar campsite. Wat betekende dat je elke dag je tent moest afbreken in de vroege ochtend (denk aan 6 uur ’s ochtends) en weer moest opzetten op een nieuwe plaats in de middag. Kamperen is er bij mij niet bepaald met de paplepel ingegoten en dat opzetten en afbreken elke dag en slapen op een matje is een super hete tent voor 14 dagen was dus een hele opgave.

Maar het was het allemaal waard want Namibië is prachtig, het was echt echt Afrika. We zijn naar de Fish river canyon geweest, na de Grand canyon, de grootste canyon in de wereld, en we hebben daar de zonsondergang bekeken en een super giftige grote schorpioen trouwens (zie foto’s). We hebben één van de beroemde rode zandduinen van Namibië beklommen en daar de zonsopgang gezien. We hebben een autorace in de woestijn gedaan en we zijn in de woestijn gedropt op het heetst van de dag (heter dan toen wordt het hopelijk niet in me leven, dan val ik echt van me stokkie). We hebben een tocht door de savanne gedaan en daarna de zonsondergang bekeken met uitzicht op de savanne, het echte Lion King idee. We zijn ‘uit geweest’ in de enige 2 steden in Namibië, zover je het uitgaan kon noemen. We hebben een Himba-dorp bezocht, dat was een dorp waar alle inwoners afstammelingen waren van een eeuwenoude stam uit Namibië en ze leefden ook nog steeds op traditionele wijze. We hebben bergen beklommen, duizenden sterren gezien, 1 vallende ster gezien (in mijn geval, de rest allemaal stuk of 10 maar dat was niet voor mij weggelegd) en nog veel meer. Waaronder Etosha National Park, het grootste nationale park van Namibië. Hier hebben we giraffen, struisvogels, hyena’s, zebra’s, springbokken, gemsbokken, antilopen, impala’s, gnoes, wilde zwijnen(pumba’s!!) en 3 van de big 5: de leeuw, luipaard en neushoorn gezien. Het luipaard was zelfs in actie, het probeerde een impala te vangen, lukte niet, helaas voor ons en het luipaard natuurlijk. In Namibië had ik voor het eerst echt ‘the real african feeling’, vandaar dus ook de titel. De uitzichten daar, zo uitgestrekt, met helemaal niemand om je heen, het was echt heel erg uitgestorven en indrukwekkend.

Etosha National Park was ook onze exotische kerstbestemming want hier heb ik kerstavond en eerste kerstdag gespendeerd. Vanwege de grote verschillen met kerst in Nederland kon ik me niet eens voorstellen dat iedereen in Nederland nu kerst aan het vieren was, dus ik had eigenlijk helemaal niet zoveel last van heimwee. Ik had ook goede afleiding want met kerstavond gaven we eerst cadeautjes aan elkaar met het systeem van lootjes trekken en daarna hebben we de hele avond/nacht in het zwembad gelegen en gedronken en een neushoorn gezien!

Nou dat was een hele korte samenvatting van Namibië, ik ben vast 100 dingen vergeten maar ach. Daarna had ik oud&nieuw hier en ben ik trouwens verhuisd van gastgezin naar residentie. Residentie is heel erg gezellig! Alleen ik moet voor mezelf koken, me eigen kleren wassen, pff mam ik mis je! Oud & nieuw hebben we gevierd in de club 31 met een eigen tafel en champagne, met alle mensen van ef, was heel leuk. En nu de afgelopen weken vermaak ik me (natuurlijk) nog steeds heel goed. Afgelopen zaterdag weer naar een township geweest en een hele dag met die kinderen daar gespeeld en het was echt een topdag! Het is alleen belachelijk heet nu, 35 graden overdag en ’s nachts te heet om te slapen.

En ik had afgelopen week nog erg plezant bezoek hier in Cape Town want me papsie en mamsie kwamen langs, jeeej! Was erg leuk, samen de toerist hier uitgehangen en ein-de-lijk weer heerlijk gegeten in goede restaurants en ik heb ze hier een beetje mijn leven laten zien. Was top en het beste van alles, 2 pakken hagelslag!!
Ik denk dat dit wel een goede samenvatting was van mijn laatste weken, ik ga nu alweer bijna weg uit Kaapstad maar ik wil niet! Maar gelukkig heb ik 1 maand van reizen om naar uit te kijken, dus ik moet zeker niet zeuren. Ik zal trouwens proberen om zoveel mogelijk foto’s te uploaden maar anders kan je ook kijken op facebook want daar heb ik veel foto’s. Dat was het dan weer voor vandaag. Hartelijk bedankt voor de aandacht!

Kuskus,
Rosa

  • 17 Januari 2012 - 20:45

    Malou:

    Heee Rooos, wat klinkt t allemaal fantastisch zeg! Geniet er nog maar goed van!!!

  • 17 Januari 2012 - 22:59

    Marijke:

    Nou Rosa, je hebt echt een slecht leven. Je moet naar school, Engels leren, je moet op reis en vooraal je moet uit gaan!! How bad is life!!! Wijffie, het is een grote vakantie. geniet er maar van want eenmaal terug in Nederland....is het koud....het regent en je moet weer aan de bak!
    Ken inmiddels ook de mensen van de EF school/ It is all fun en ...studeren natuurlijk. Maar dat doe jij waarschijnlijk wanneer je terug komt van het uitgaan. Met jouw brains!!!! Rosa, geniet er lekker van. Al;s je thuis bent kunnen we samen oefenen!!! Dikke zoen van mij!!!

  • 20 Januari 2012 - 12:38

    Guusje:

    Toppppp Rosaaaaaa!!!!

  • 21 Januari 2012 - 19:41

    Kiki:

    Leeeukk Rosies, wordt er jaloers van!! heeel mooi ook die foto's allemaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Rosa

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 10721

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 Maart 2012

Rosa naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: