De backpack alweer inpakken... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu De backpack alweer inpakken... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu

De backpack alweer inpakken...

Door: rosalitjens

Blijf op de hoogte en volg Rosa

15 December 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

A very good afternoon!

Het is alweer een maand geleden dat ik iets op waarbenjij.nu heb geplaatst en omdat ik weet dat veel van jullie dat uiteraard betreuren, ga ik er maar weer eens goed voor zitten. De afgelopen 4 weken heb ik weer veel ondernomen, dus hier komen wat random activiteiten.

Ongeveer 3 weken geleden heb ik voor het eerst een berg opgehiked hier. Het was niet de tafelberg (staat nog op mijn to-do list) maar Lion’s Head. De tocht omhoog was ongeveer 2 uur en eenmaal aangekomen gingen we op de berg de sunset bekijken, met wijn en lekker eten (wat na 2 uur klimmen nog 100x beter smaakt). Na de sunset gingen alle andere beklimmers snel naar beneden maar wij diehards bleven op de berg om Kaapstad in het donker te zien en dat was geweldig! We waren helemaal alleen en het uitzicht was zo mooi, niet te beschrijven(foto’s bijgevoegd). Maar de consequentie van dit avontuur was dat we in het donker terug moesten, alleen, met veel rare geluiden om ons heen, toppie! Ik was blij toen ik veilig in me bedje lag in mijn kamer hier.

Naast Lion’s Head waren de 2 concerten waar ik afgelopen weken heen ben geweest hoogtepunten. Kirstenboschconcert was in de hele mooie natuur van de botanical gardens(google het voor meer info!). Daar ben ik naar het concert van Jack Parow geweest. Nu zal die naam de meeste van jullie niet zoveel zeggen, Jack Parow is een rapper en hij rapt in het Afrikaans. Afrikaans is trouwens zo grappig taaltje, klinkt een beetje als tokkie-baby Nederlands. Dat was dus het eerste concert, het tweede concert was van Goldfish. In Nederland was ik al fan van Goldfish (het is electro muziek, meer info:www.youtube.com) en Goldfish komt uit Kaapstad dus ik moest natuurlijk naar een concert hier. En het concert was top, eentje speelde ook live saxofoon en de ander cello en alle bekende nummers passeerden de revue!

Mijn hostmom was één week geleden jarig, dus groot feest! Ik heb samen met mijn roommate, het Japanse meisje, een theemok met een foto van ons erop en bloemen aan haar gegeven. En als kers op de slagroomtaart had ik heerlijke appelflappen voor de hele familie gebakken! Appelflappen was helemaal nieuw voor ze en gelukkig beviel het erg goed, ik ben zelfs om het recept gevraagd, kan je nagaan. De nostalgie naar Nederland ging deze maand verder dan de appelflappen want ik heb ook pepernoten gebakken, eergister. Karen, een meisje uit Nederland, had koek-en speculaaskruiden meegenomen dus we hebben lekker staan kokkerellen en het resultaat mocht er wezen. Naast appelflappen, pepernoten heb ik last but not least poffertjes gegeten! Ik heb ze gegeten op een markt genaamd Old Biscuit Mill. Voor iedereen die nog een keer naar Kaapstad wil, echt een aanrader, hele leuke markt met heeeel veel lekker eten.

Oef sorry, het wordt een lang verslag, je mag afhaken, echt waar! Ik moet ook nog even vertellen over de winelands. Vlak buiten Kaapstad heb je het wijngebied van Zuid-Afrika met honderden wijnboerderijen en hele mooie natuur wat een beetje doet denken aan zuid Frankrijk. We waren met de auto met 5 personen en het was een leuk dagje uit, we hebben wijn geproefd, wat stadjes bezocht en lekker rondgereden. De wijn was overigens erg lekker, pap, mam het is dan eindelijk zover: ik lust rode wijn!

Zoals je ziet is het een grote vakantie, je zou het bijna vergeten maar ik ga ook nog naar school hier. Mijn slechte leraar van het begin is gelukkig ontslagen en nu heb ik wel een hele leuke en goede lerares. Maar de komende 2 weken zal ik niet op de school te vinden zijn want ik heb een bescheiden tripje gepland. Vandaar ook de titel, ik ben vandaag weer mijn backpack aan het inpakken om Namibië voor 2 weken onveilig te maken! Ik kreeg een heel mooi aanbod geregeld via school, we gaan met 22 studenten en onze activiteiten coördinator 2 weken trekken en kamperen in Namibië. Dit betekent 48 graden overdag in de Namib woestijn, met kerstmis kerstballen in de cactus hangen en als een negertje terugkomen! Namibië schijnt prachtig te zijn dus ik zal je daarover meer vertellen als ik terug ben. Morgenochtend 7 uur vertrek ik met onze ‘truck’ en 29 december kom ik weer terug in de bewoonde wereld: Kaapstad. Bedankt trouwens voor alle reacties en iedereen een hele fijne kerst! Enjoy, I will do the same!

Liefs, Rosa

  • 15 December 2011 - 16:09

    Michiel:

    Ziet er goed uit Roos.
    Geniet er van.
    xx

  • 15 December 2011 - 20:54

    Merel:

    Klinkt leuk Roos!! Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers op je ben met je Nederlandse eten en Goldfish!! Ik zou doodgaan voor een beetje goeie muziek, want het enige wat ik hier hoor is Reggea en Salsa. Have Fun in Namibië, ik spreek je snel! Kusssie

  • 15 December 2011 - 22:15

    Femke:

    Nicenice, klinkt niet verkeerd.
    Have fun in Namibie.
    Tot over 3 weekjes. Nog tips wat ik allemaal moet doen en zien?!
    Kuss

  • 15 December 2011 - 22:31

    Josse:

    Roosie, ik ben ZO jaloers, i love goldfish!! en het klinkt allemaal zo vet, geniet er nog maar flink van :) have fun in naminie!

  • 21 December 2011 - 09:31

    Marijke:

    Wat heerlijk om in de zon te zitten. Geniet lekker van al het nieuwe en het mooie zuid afrika. Het is echt leuk om je foto's te zien alhoewel het er wel meer mogen zijn hoor. Kunnen we een beetje meegenieten. Verder wil ik je van harte bedanken voor het mooie literaire gedicht van Sint. Het schrijven begint je aardig tussen de ' vingers' te zitten. Jouw sint kado wordt in januari persoonlijk bij je afgeleverd. Het bonnetje heeft de sint niet meer dus je zult het ermee moeten doen. Hier in Nederland is het zoals gewoonlijk aan het eind van het jaar druk. Wij gaan een weekje ski een en daarna zijn we oudejaarsavond bij je ouders en je broertje. Waarschijnlijk blijven we met z'n viertjes over en gaat de ' jeugd' vrij snel weg. Lieve Rosa, veel plezier in het verre zuiden maak alles onveilig, gedraag je en een dikke zoen van Marijke en Cor. XXX

  • 21 December 2011 - 09:33

    Marijke:

    Oeps, ben vergeten te schrijven dat je verhaal echt niet te lang is en erg leuk om te lezen....dus ik zou zeggen.....wie schrijft die blijft!!!! X

  • 21 December 2011 - 17:24

    Roos Rus:

    Aaaah zo jaloers op je spannende trip en leuke uitjes! klinkt heel vet!
    Veeel plezier!!XXXX

  • 21 December 2011 - 17:42

    Nicole:

    Hallo Rosa,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Weer heel anders dan Merel. Vast fijne kerstdagen en binnenkort een leuke trip.

  • 28 December 2011 - 16:01

    Mirthe:

    Leuk om te lezen Roos! heel veel plezier nog daar en als je terug bent moet je maar snel een x mee vergaderen met het JB!

  • 31 December 2011 - 15:39

    CMMS:

    He die Rosa,

    How's life in South Africa? Hoe is het in het warme Zuid Afrika. Wij komen net uit de Oostenrijkse sneeuw. Top vakantie gehad. Hopen natuurlijk dat het met jou ook goed is en niet teveel Zuidafrikaans bier hebt gedronken en in de club hebt gezeten. Als je daar teveel van drinkt krijg je een olifantenkont, een giraffen en moet je de hele nacht pissebedden. Hahahahahaha! Nee lieve Rosa, even serieus...wij denken veel aan je en wensen je een goede jaarwisseling vanavond en voor morgen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. We kunnen niet wachten om je weer IRL te zien. Maak er een mooie avond van, dat doen wij ook en we proosten vanavond ook zeker op jou!! XXXXXXXCMMS

  • 12 Januari 2012 - 17:07

    Tesse:

    superleuk roosje! lees het een beetje laat haha, maar goldfisch is echt wel heel heel erg vet.

    superleuk!!

  • 14 Januari 2012 - 19:01

    Marijke:

    He die Rosa,

    Begin je wel een beetje te missen hoor. Ook je verslagen. Maar je hebt het natuurlijk veel te druk met alle vrienden en dan komen ook nog je vader en moeder. geniet er lekker van. Ik zit inmiddels al een week in de EF school in Londen. een erg druk programma, zelfs op zaterdag les. Maar met die Engelse leraren is het echt lachen. Hoor graag weer van je.

    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosa

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 10719

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 Maart 2012

Rosa naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: