The south african good life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu The south african good life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Litjens - WaarBenJij.nu

The south african good life

Door: rosalitjens

Blijf op de hoogte en volg Rosa

20 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hellooo there,
Ten eerste, ik leef nog!! Ik snap heel goed dat jullie je allemaal zorgen maakten nadat ik had verteld over de haaien waar ik ging surfen. Maar ik heb geen haaien van me af hoeven slaan afgelopen zondag dus dat viel mee. Nu we het belangrijkste nieuws gehad hebben zal ik even wat vertellen over afgelopen weken. School bevalt wel prima, veel leuke mensen. Het is alleen jammer dat mijn leraar er nog niet heel veel van bakt , hoewel het nu wel beter wordt. Ik hoop dat deze stijgende lijn zich voortzet de aankomende weken.

Maar er is wel iets anders waar EF heel goed in is en dat is het organiseren van activiteiten. Ik heb de eerste week bijvoorbeeld geyoga’t. Het was een speciaal soort yoga wat je doet in een hele warme kamer dus lekker sweaty sweaty. Ik moet zeggen, ik was er nog best goed in, zeker boven mijn eigen verwachtingen, pas bij de handstanden haakte ik af(dat was alleen voor de echte profs). Het yoga was donderdag en vrijdag hadden we een sunsetcruise op een piratenboot. Dat was super leuk, heel mooi uitzicht vanaf het water over Cape Town, table mountain en de haven! En ik vergeet trouwens de welcome party op woensdag, dat was in een club in Kaapstad, veel nieuwe mensen ontmoet. Ons klaslokaal was de dag erna ook behoorlijk leeg ’s ochtends. Het eerste uur waren er maar 4 mensen(het is aan jullie om te raden of ik daarbij zat). Vrijdagavond gingen we weer uit en oooh het was geweldig. Eerst gingen we naar een bar om een beetje rustig wat te drinken en daarna gingen we naar een club genaamd 31. En de club heeft deze prachtige naam omdat die op de 31ste verdieping van een wolkenkrabber hier in Cape Town zit. Het was zo vet!! Echt geweldig uitzicht, goede muziek en ik vraag me af hoe is het tot deze tijd in Ladada heb kunnen volhouden. Zaterdag ben ik met wat mensen naar de grootste shoppingmall van het continent Afrika geweest. Indrukwekkend niet waar? En die avond weer uitgegaan en uiteindelijk ook weer beland in 31, ik ben echt een fan. En zondag ben ik dus wezen surfen. Ik had wat moeite met opstaan ’s ochtends maar het was het zeker waard. Het is echt heel vet als je voor de eerste keer rechtop op je surfboard staat en je echt ‘surft’. Als je nou denkt ‘Rosa op een surfboard, daar geloof ik geen donder van’, ik heb wat foto’s erbij gevoegd als bewijs. Dit is was een kort en bondig verslag van de eerste week hier.

De tweede week ben ik dinsdag wat leuks gaan doen met een oud klasgenoot van de middelbare school: Mick. Het is heel toevallig dat hij nu ook in de Kaapstad zit dus we hebben even van de gelegenheid gebruik gemaakt en lekker de hele middag Nederlands gepraat. Afgelopen woensdag ben ik ‘volunteering work’ in een township gaan doen. Het was echt een hele bijzondere ervaring, we begonnen de dag in een kring met allemaal ef-studenten en ex-drugsverslaafden die nu in behandeling waren om van de drugs af te komen. We moesten één voor één opstaan en jezelf voorstellen en de ex-drugsverslaafden moesten dan zeggen: Hi, I’m … and I’m in recovering (in behandeling voor drugsgebruik) en dan ging iedereen voor je applaudisseren. Het was echt precies zoals je je zo’n Anonieme Alcoholisten-bijeenkomst voorstelt. Daarna gingen een paar ex-verslaafden hun levensverhaal vertellen. Na deze bijeenkomst kregen we een rondleiding door de township en de omliggende omgeving, onze gids was zelf ex-drugsverslaafd en hij had een supervet uiterlijk (foto bijgevoegd). Na de tour gingen we eerst met kinderen in een kinderopvang spelen van wie de ouders in behandeling waren voor drugsverslaving. De kinderen waren schatjes en erg enthousiast over onze komst. Na het spelen met de kinderen gingen we echt aan het werk, want het behandelingscentrum (voor de drugsverslaafden) kon wel een kleurtje gebruiken dus we hebben de buitenmuren geschilderd samen met de ex-drugsverslaafden. Het resultaat was erg mooi! Verder ben ik veel naar het strand geweest en uit gegaan hier in Kaapstad. Twee van mijn favoriete bezigheden hier. Gisteravond ben ik ook nog samen met 2 vriendinnen hier naar de zonsondergang gaan kijken bovenop een berg. Heel mooi uitzicht over Kaapstad, het was alleen jammer dat de zon achter de wolken verdween voordat die onder was, maar dat kon de pret niet drukken!

Respect voor iedereen die het verhaal helemaal tot dit punt heeft gelezen. Excuses, het is wat lang geworden. Maar zoals je wel kunt lezen, ik vermaak me hier wel. Het enige wat ik wel echt mis is (naast mijn geliefde familie en vrienden) mijn eigen douche(+ipodboxjes) en hagelslag. Ik heb hier nu maar mijn eigen nutella-pot gekocht, dat kan natuurlijk niet tippen aan hagelslag maar beter dan helemaal geen chocola op brood. Ik denk dat dit het dan was voor vandaag, ik hou jullie op de hoogte!
Lots of love and hugs!

  • 20 November 2011 - 13:28

    Lief Mislukt Balkie:

    Woow vet Roos! We gaan snel weer skypen klinkt echt heel erg leuk! Ben jaloers dat jij zulk lekker weer hebt! :D xxxxx

  • 20 November 2011 - 15:46

    Floor:

    Rosa! Echt super leuk om te lezen je verhaaltjes! Mooi dat je het zo leuk hebt! Ik ben nu( eigenlijk voordat ik begon met dit lezen) aan het bikkelen voor een tentamen immunologie dus moet je nagaan wat een pret!! Heeel veel plezier nog en kussieees vanuit het koude en mistige driebergen!

  • 20 November 2011 - 20:12

    Lieke:

    Jeetje, wat een belevenissen. Geweldig allemaal. Fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt en zo veel plezier hebt. Vooral die sweaty yoga lijkt me wel leuk. Straks kom je super lenig terug. Ook mooie foto's. Schattig die lieve kindersnoetjes. Heel leuk om zo in je wereldje mee te kijken.
    I'm looking forward to read more.

    Grtjs. en Lfs. uit Remundj.

  • 20 November 2011 - 21:48

    Max:

    Een goeeeeieavond,
    Wat een verhalen allemaal, ik word er wel een beeetje jaloers van, maar gelukkig heb ik over 2 weken alweer partweek dus hier is het zeker ook genieten. Toch moest ik even 1 ding van m'n hart. Die zin waarin ladada negatief word neergezet moet je er toch echt even uithalen hehe. Gelukkig is het over 2 weekjes ook alweer sinterklaas en ik hoorde dat jij daar op de een of andere manier ook bij bent dus ik verheug me er natuurlijk ontzettend op.
    Groetjes van je grote neef

  • 22 November 2011 - 19:50

    Lilian:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Volgens mij is elke dag wel weer iets bijzonders. Ik ben benieuwd wat je de volgende keer weer schrijft.
    En ja hoor ik lees het hele verslag.

    Groetjes lilian

  • 23 November 2011 - 10:34

    Sinterklaas:

    Wat vervelend nou dat Sint toch een gedeelte van jouw budget uit moet geven aan postzegels naar South Africa.
    Maar ik lees in het grote boek dat je een lief, blond, Nederlands meisje bent die het avontuur op zoekt. Er zal voor jou best een pakkie bijzijn. Het Sinterklaaspakket zal naar je toe worden verstuurd, tenminste als je zoet blijft.

  • 03 December 2011 - 23:06

    Brigitte:

    Hi Rosa, weer leuk om je ervaringen te lezen! Je ouders zijn net weg na een bijpraat-wijntje en verheugen zich er op je gauw te zien!!
    Geniet nog lekker van alles, al zal het in de decembermaand ook vreemd zijn om alle gezellige oerhollandse tradities te missen; Sinterklaas, kerst, de oliebollen van Odette en natuurlijk de fantastische en unieke Jachtlaan-glühwein-party....
    Liefs van 4a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosa

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10722

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 Maart 2012

Rosa naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: